معلم یا قاضی؟
معلم یا قاضی؟
در سريال معلم دهكده؛ نامزد معلم ازش مي پرسه:
شما كه قاضی بوديد، چرا رها كرديد و معلم شديد؟
ايشون جواب ميدن:
چون وقتی به مراجعينم و مجرمينی كه پيش من می آمدند ،دقيق می شدم،
می ديدم كه اون ها كسانی هستند كه یا آموزش نديده اند و يا آموزشی که دیده اند ،درست نبوده و به خودم گفتم:
به جای پرداختن به شاخ و برگ بايد به اصلاح ریشه بپردازیم.
و ما چقدر به معلم دانا بیش از قاضی عادل نیازمندیم.
برای فرزندانمان قصه هایی بگوییم که بیدار شوند، نه قصه هایی که به خواب فرو روند.
بیداری وجدان و خرد دلنشین تر از خواب است ...
ما را در سایت چقدر زود دیر می شود... دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 125